ESTEE LAUDER HUNGARY ONLINE
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Vásárlási Általános Szerződési Feltételek
Hatályba lépés napja: 2020.01.01.
1. Bevezető rendelkezések
1.1. A honlapon (“Honlap”) szereplő tartalmakat és szolgáltatásokat a jelen szerződéses feltételek (“ÁSZF”) szerint nyújtja, mely vonatkozik a telefonon keresztül leadott megrendelésekre és értékesítésekre is.
1.2. Ahhoz, hogy a vásárló a Honlapon/telefonon keresztül terméket tudjon vásárolni, a vásárlónak: (a) legalább 18 évesnek kell lennie, illetve kiskorú esetében a vásárlást a kiskorú gondviselőjének jóvá kell hagynia; (b) fogyasztónak kell lennie, azaz a vásárló olyan természetese személy lehet, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el; és (c) érvényes bankkártyával kell rendelkeznie.
1.3. A jelen ÁSZF abban az országban jön létre, ahol az Ön által megadott szállítási cím található és az ÁSZF-re ugyanezen állam joga az irányadó (továbbiakban: „Helyi Jog”).
1.4. Telefonos megrendelés leadását megelőzően a vásárló számára biztosított a lehetőség, hogy a jelen ÁSZF legfontosabb rendelkezéseit telefonon keresztül megismerhesse. A telefonos megrendelés leadását követően a vásárló a jelen ÁSZF-et emailben is meg fogja kapni.
1.5. A kollégáink által telefonon ismertetett feltételek elfogadásával és azzal, hogy adott a lehetősége annak, hogy a telefonhívás során a jelen ÁSZF-et Ön megismerje, Ön elismeri, hogy megértette és mindennemű fenntartás vagy korlátozás nélkül elfogadta a jelen ÁSZF-et.
2. Termékek
2.1. A termékekre vonatkozó adatokról a vonatkozó Helyi Jognak megfelelően kollégáink tájékoztatják Önt a telefonbeszélgetés során.
2.2. Minden ésszerű intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy a termékekre vonatkozóan elhangzó részletek, leírások a hívás időpontjában pontosak és hibátlanok legyenek; ugyanakkor, a jog által megengedett legteljesebb mértékig kizárjuk a felelősségünket azért, hogy ezek a részletek, leírások 100%-ig pontosak, teljesek, megbízhatóak, aktuálisak vagy hibátlanok.
2.3. A hívás során bemutatott termékek ill. a vásárlónak esetlegesen nyújtott termékminták kizárólag személyes használatra valóak. A vásárló nem jogosult eladni ill. továbbértékesíteni ezeket a termékeket ill. termékmintákat. Fenntartjuk a jogot arra, hogy – előzetes értesítést követően, de akár anélkül is – töröljük vagy csökkentsük az egy vásárló részére juttatandó termékek ill. termékminták mennyiségét, amennyiben úgy ítéljük meg, hogy az sérti a jelen ÁSZF-et.
3. Adatvédelem
3.1. Kérjük, figyelmesen olvassa el a visszaigazoló emailhez mellékelt Adatkezelési Tájékoztatónkat, mely szabályozza az Ön Személyes Adatainak a megrendelés teljesítésével kapcsolatos kezelését.
4. Árak
4.1. A telefonos rendelés útján elérhető valamennyi terméknek a kollégáink által mondott ára tartalmazza az alkalmazandó általános forgalmi adót és a helyi devizanemben értendő. A szállítási költséget az ár nem tartalmazza; arról kollégáink külön tájékoztatják Önt és az a termékek vételárához kerül hozzáadásra, és a megerősítő emailben is külön kerül feltüntetésre.
4.2. Az árak helyességét rendszeresen felülvizsgáljuk. Mindazonáltal nem tudjuk garantálni, hogy azok hibátlanok. Abban az esetben, ha egy termék ára nyilvánvalóan hibás, úgy felajánljuk a vásárlónak, hogy megveheti a terméket a helyes áron vagy töröljük a megrendelését.
4.3. Az árakat bármikor módosíthatjuk. Irányadónak azt az árat kell tekinteni, amelyet kollégáink a megrendelés leadásakor mondanak.
5. Megrendelés leadása
5.1. Vásárlóink az Ügyfélszolgálatunk telefonon történő megkeresésével tudnak rendelést leadni, mely folyamat során munkatársaink segítik őket, hogy azt egyszerű instrukciók megadásával meg tudják tenni.
5.2. Megrendelés leadása érdekében a vásárló megnevezi az(oka)t a termék(ek)et, amely(ek)et meg kíván vásárolni és a megvásárolni kívánt mennyiséget; egy termékből legfeljebb 4 (négy) darab rendelhető és a megrendelés értéke az 150 000 Ft-ot (százötvenezer forintot) nem haladhatja meg.
5.3. Munkatársunk telefonon keresztül tájékoztatja a vásárlót a kiválasztott termék(ek) leírásáról és részleteiről, úgy is mint a megrendelni kívánt termékek alapvető tulajdonoságairól, az árról és a fizetési módokról, az elállási jogról és annak gyakorlásának módjáról, a kiszállítási díjról, arról a címről, ahol a panaszkezelés történik, az ügyfélszolgálatra vonatkozó információkról és az érvényben lévő szavatossági jogokról.
5.4. A megrendelés leadását és a vásárlás megerősítését megelőzően a vásárló át tudja tekinteni és módosíthatja a megrendelését, ideértve a számlázási és szállítási címét is.
5.5. Ezt követően a vásárló megadja a szükséges információkat (név, email cím, szállítási cím stb.) ahhoz, hogy munkatársunk a megrendelést a vásárló nevében rögzíthesse.
5.6. A fizetés végrehajtása érdekében a vásárlónak meg kell adnia a fizetéshez szükséges adatokat. Ekkor, amennyiben a telefonbeszélgetés rögzítésre kerül, a rögzítés automatikusan szünetelni fog mindaddig, amíg a fizetéshez szükséges adatokat a vásárló bediktálja.
5.7. Ezt követően munkatársunk tájékoztatja a vásárlót, hogy a fizetés sikeresen megtörtént-e és hogy a megrendelés elfogadásra került-e.
5.8. A megrendelés telefonon történő leadását követően a vásárló hamarosan egy emailt fog kapni arról, hogy megrendelése beérkezett. A Helyi Joggal összhangban, a megerősítő email tartalmazza a jelen ÁSZF kivonatát, a megrendelt termékek lényeges tulajdonságait, az ár és a fizetési mód részletes leírását, a házhozszállítás költségeit, az elállási jog gyakorlásának feltételeire és módjaira vonatkozó információkat, azt a címet, ahová az esetleges észrevételeit, panaszait el tudja küldeni, az ügyfélszolgálat elérhetőségére és a fennálló szavatossági és garanciális igények érvényesítésére vonatkozó információkat.
5.9. Amennyiben a megrendelés leadását követő 24 órán belül a visszaigazoló email nem érkezne meg, kérjük, forduljon hozzánk segítségért a +3614088486 -es telefonszámon.
5.10. Amennyiben a vásárlóknak a megrendelés leadása során bármely kérdése vagy észrevétele lenne, vagy egy korábbi rendelésének állapotáról szeretne érdeklődni, telefonon a +3614088486 -es számon vagy a linkre kattintva tud bennünket keresni:Lépjen kapcsolatba velünk. A gyorsabb kiszolgálás érdekében a vásárlónak érdemes a megrendelés számát ilyenkor kéznél tartania.
6. Kedvezménykód
Amennyiben egy adott kedvezménykód egy adott országban elérhető, a kód érvényesítéséhez ezt a vásárlónak kérnie kell munkatársunktól, aki azt érvényesíteni fogja. Megrendelésenként egy kód használható fel.
7. Fizetési módok
7.1. A vásárló a termékekért bankkártyával fizethet. Az alább felsorolt bankkártyákat tudjuk elfogadni:
-Visa
-MasterCard
7.2. Az EGT területén kívüli számlázási címmel rendelkező bankkártyát nem fogadunk el.
7.3. PayPal-t vagy ApplePay-t nem fogadunk el.
7.4. A bankkártyát mindaddig nem terheljük meg, amíg a termékek elküldésre nem kerültek.
7.5. A vásárlók biztonsága érdekében a vásárló számlázási nevének és címének meg kell egyeznie a fizetéshez használt bankkártya tulajdonosáéval. Fenntartjuk a jogot arra, hogy az ennek a követelménynek meg nem felelő rendeléseket töröljük.
7.6. A bankkártya kibocsátói a bankkártya tulajdonosait ellenőrzik és azonosítják. Amennyiben a vásárló bankkártyáját kibocsátó cég valamely fizetést felénk visszautasít vagy – bármely okból – nem engedélyez, akár a fizetést megelőzően, akár azt követően, a megrendelés teljesítésének elmaradásáért vagy késedelméért nem vállalunk felelősséget.
7.7. Bankkártyáját a megrendelés árának megfelelő összeggel terheljük meg az ügyfélszolgálat által a telefonhívás során jelzett összeggel. A megrendelés feladásával Ön kifejezetten felhatalmaz bennünket a fizetési művelet végrehajtására és arra, hogy – kizárólag jogszerű célból és a jog által megengedett mértékig – Önre vonatkozó adatot (ideértve az aktualizált adatot is) adjunk át harmadik személyek részére vagy harmadik személyektől ilyeneket beszerezzünk, ideértve különösen, de nem kizárólagosan az Ön bankkártya számát, arra, hogy személyazonosságát illetve a bankkártya adatok helyességét ellenőrizzük illetőleg hogy egyedi vásárlási tranzakciókat hajtsunk végre.
8. Megrendelések nyomon követése
8.1. A termékeket általában a megrendelés kézhezvételét követő 2-5 munkanapon belül szállítjuk. A szállítással kapcsolatos információkkal a vásárlóknak telefonon a +3614088486 -es telefonszámon vagy az alábbi linken állunk rendelkezésre: Lépjen kapcsolatba velünk.
8.2. A regisztrált fiókkal rendelkező vásárlók a legutóbbi rendeléseik állapotát a Fiókom menüponton belül a online rendelések almenüpontban tekinthetik meg. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja annak, hogy egy vásárló a megrendelésének aktuális állásáról információt szerezzen.
8.3. Időnként előfordulhat, hogy egy megrendelést vagy annak egy részét rendszerünk különböző okokból kifolyólag töröl. Ilyen okok lehetnek:
A termék(ek) nem elérhető(ek) annak ellenére, hogy minden ésszerű intézkedést megteszünk ennek elkerülése érdekében
A fizetési információkat nem lehetett feldolgozni
A megadott címre nem tudunk szállítani
A megrendelés kétszer lett leadva
A megrendelés törlése a vásárló kérésére
8.4. Ha egy megrendelés törlésre kerül, a vásárlót emailben tájékoztatjuk a törlés okáról. A vásárlót a törölt megrendeléssel kapcsolatban semminemű fizetési kötelezettség nem terheli. Amennyiben a vásárló újabb megrendelést szeretne leadni, vagy a törölt megrendeléssel kapcsolatban bármilyen kérdése van, kereshet bennünket telefonon a +3614088486 -es telefonszámon vagy a linkre kattintva:Lépjen kapcsolatba velünk.
9. Kézbesítés
9.1. A megrendeléseket kizárólag munkanapokon (hétfőtől péntekig, a munkaszüneti napok kivételével) dolgozzuk fel és teljesítjük. A szombaton ill. vasárnap leadott megrendeléseket a következő munkanapon dolgozzuk fel.
9.2. A szállítási költséget a vásárló viseli; a szállítási költséget a számlán és a szállítólevélen külön tüntetjük fel. A termék kézbesítése futáron keresztül a feladás napjától számított 2-5 munkanapon belül történik. Az online/telefonon keresztül vásárolt termék egyszeri szállítási költsége 1990 Ft (21 000 Ft értékű rendelésig). Ha a rendelés összege meghaladja a 21 000 Ft-ot, a szállítási költség ingyenes.
9.3. A Helyi Joggal összhangban a termékeket a megrendelés leadását követő 2-5 (kettő-öt) napon belül kézbesítjük kivéve, ha a vásárlót ugyanezen időszakon belül arról értesítjük (ideértve az emailben történő értesítést is), hogy a termék akár állandó, akár átmeneti jelleggel nem elérhető mert ebben az esetben automatikus törlésre kerül.
10. Elállási jog
10.1. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a vásárlóinknak a legmagasabb színvonalú kozmetikai termékeket nyújtsuk. Amennyiben a vásárló úgy érzi, hogy a tőlünk kapott termék nem felel meg az elvárásainak, úgy a Helyi Jog értelmében a vásárlónak joga van minden indokolás nélkül a vásárlástól elállni azt követő tizennégy (14) napon belül, hogy a terméket a címzett kézhez vette.
10.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő (14) tizennégy nap attól a naptól számítva, hogy a terméket Ön ill. az Ön által megnevezett harmadik személy (aki nem a fuvarozó) megkapta. Az olyan szerződések esetében, amelyek több termékre vonatkoznak és a termékek külön kerülnek kiszállításra, a határidő azon a napon kezdődik, hogy a legutolsóként szállított terméket Ön ill. az Ön által megnevezett harmadik személy (aki nem a fuvarozó) megkapta.
10.3. Az elállási jogát a vásárló az ügyfelszolgalatnak küldött értesítésben tudja gyakorolni, megadva a megrendelés részleteit, köztük a megrendelés számát és a visszaküldött termékek leírását; a vásárló az elállási jogát a megerősítő emailhez csatolt minta használatával ill. egy szabadon fogalmazott, de egyértelmű nyilatkozattal is gyakorolhatja:Lépjen kapcsolatba velünk
10.4. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő megtartottnak tekintendő abban az esetben is, ha ezen időn belül elküldi részünkre az értesítést, hogy elállási jogával élni kíván. A megrendelt termékekhez mellékelve a vásárló egy kísérőokmányt fog találni, mely tartalmazza a megrendelés adatait valamint a visszaküldési folyamatra vonatkozó információkat. Amennyiben a kísérőokmányban feltüntetett termékek nem felelnek meg a csomagban található termékeknek, a vásárló köteles bennünket haladéktalanul értesíteni erről a +3614088486 -es telefonszámon.
10.5. Ezt követően Ügyfélszolgálatunktól a vásárló fog kapni egy azonosítószámot és egy emailes visszaigazolást. Kérjük vásárlóinkat, hogy ezt az azonosítószámot az ügyfélszolgálatunkkal történő későbbi egyeztetés érdekében szíveskedjenek megőrizni.
10.6. Amennyiben a vásárló a terméket nem azért küldi vissza, mert a termék hibás, hiányos vagy téves szállítás történt, a visszaszállítást a vásárló köteles megszervezni a saját költségén.
10.7. Az elállási jog gyakorlása esetén vállaljuk, hogy a termékek visszaérkezését követő harminc (30) napon belül a termékek teljes vételárát visszatérítjük, feltéve, hogy a termékeket sértetlenül kaptuk vissza, feltéve, hogy a terméket a vásárló nem használta és az sérülésmentes, azt a vásárló haladéktalanul, de legkésőbb az elállási jog gyakorlásáról szóló értesítés kézhezvételét követő 14 napon belül visszaküldte, továbbá hogy a visszatérítés előtt a termék visszaküldését a vásárló előttünk igazolta. A visszatérítést mindaddig megtagadhatjuk, amíg a termék vissza nem érkezett hozzánk vagy Ön megfelelően nem igazolja, hogy azt részünkre visszaküldte. Visszatérítést kizárólag az eredetileg használt bankkártyára áll módunk teljesíteni. Vásárlóinkat a visszatérítés megtörténtéről emailben értesítjük.
10.8. Javasoljuk, hogy a csomagot regisztrált küldeményként adják fel (úgy, hogy a kézbesítéskor azt a címzettnek alá kelljen írnia).
10.9. A fenti rendelkezések kizárólag az online vagy telefonon keresztül leadott rendelésekre vonatkoznak. Az üzletekben megvásárolt termékek visszavételére az egyes üzletek saját üzletpolitikája vonatkozik. Egy üzletben vagy kiskereskedelmi partnerünk üzletében vásárolt termék az online részlegen keresztül nem küldhető vissza ill. cserélhető ki. Online vásárolt termék üzletben nem adható vissza ill. cserélhető ki.
11. Hibás teljesítés
11.1. A Helyi Jog szerinti hibás teljesítés esetén, a Helyi Jog szerinti garanciális rendelkezések megfelelően irányadóak. A vásárló jogosult a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérni. Amennyiben ezek nem lehetségesek, a vásárló jogosult árleszállítást kérni vagy a szerződéstől elállni. A vásárló elesik ettől a jogától, amennyiben a hiba felismerését követő ésszerű időn belül nem értesít bennünket a hibáról. Az olyan hibás teljesítésekért terhel bennünket a felelősség, amely a termék kézhezvételét követő három (3) éven belül válik felismerhetővé.
12. Elállási jog elvesztése
12.1. A vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát,
• a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a teljesítést a vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdtük meg, és a vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
• olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac általunk nem befolyásolható, a 14-napos elállási időszak alatt is lehetséges ingadozástól függ;
• olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottunk elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtunk;
• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
• olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
• a használt, viselt, kimosott, módosított vagy sérült termékek tekintetében;
• olyan termék tekintetében, amely a címke eltávolítása miatt nem azonosítható;
• olyan termék tekintetében, melyet nem teljes egészében, használt vagy nem eredeti csomagolásban küldtek vissza vagy olyan szett, amely nem tartalmaz minden elemet.
13. Irányadó jog és joghatóság
13.1. A jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó és azt a Helyi Joggal összhangban kell értelmezni.
13.2. Valamennyi, a jelen ÁSZF értelmezésével, érvényesítésével és/vagy végrehajtásával kapcsolatos jogvita a vásárló lakóhelye ill. tartózkodási helye szerint illetékes bíróság kizárólagos hatáskörébe tartozik.
14. Elérhetőségek
14.1. A termékekkel vagy a Honlapon/telefonon keresztül történő vásárlási módokkal kapcsolatosan kereshet bennünket a linkre kattintva: Lépjen kapcsolatba velünk, a +3614088486 -es telefonszámon vagy postai levélben az alábbi címen:
Estée Lauder Ügyfélszolgálat
1112 Budapest
Balatoni út 2/A. A. ép. 4.em.
15. Panaszkezelés
Vásárlásával kapcsolatos panasz esetén a következő linken fordulhat hozzánk: Lépjen kapcsolatba velünk.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete értelmében a vitarendezést az Európai Bizottság online felületén is kezdeményezheti, ami itt elérhető: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Ezen túlmenően a Termék értékesítésével kapcsolatos jogvitás ügyében az alábbi alternatív vitarendezési fórumhoz is fordulhat:
Budapesti Békéltető Testület
Budapesti Testület
Krisztina krt. 99
Budapest, 1016
Email: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: http://www.bekeltet.hu/
Telefon: +3614882131
1. számú Melléklet
(Amennyiben elállási jogával szeretne élni, kérjük, hogy töltse ki és küldje vissza az alábbi mintát. Kérjük, akkor használja ezt a mintát, ha elállási jogát papír alapon gyakorolja)
Elállási nyilatkozat
Estée Lauder Kereskedelmi Kft. (székhely: 1112 Budapest, Balatoni út 2/A. A. ép. 4.em.; cégjegyzékszám: 01-09-062735; adószám: 10255799-2-43) Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Megrendelés dátuma (*) / Kézhezvétel dátuma (*)
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (csak papíralapú elállás esetén):
Kelt:
(*) húzza ki / törlölje ki a nem Önre vonatkozó részt
2. számú Melléket
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Amennyiben a szerződés használt termékre vonatkozik, az elévülési idő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.